Si hei!

Takk! Vi tar kontakt fortest mulig!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
En bil på veien til RisørEn bil på veien til Risør

Priser & betingelser

Ofte stilte spørsmål
Innsjekk/utsjekk
Når er Innsjekk/utsjekk?
Innsjekking er fra kl.15.00 i resepsjonen vår i Tollboden, Strandgata 10. Det kan være mulig å sjekke inn kl.14.00 dersom rommet er klart, det er bare å høre med resepsjonen før ankomst. Om sommeren, spesielt i juli, er innsjekk i utgangspunkt kl.16.00 - det er fordi det tar ganske lang tid å vaske en suite, og vårt rengjøringspersonale må ha nok tid hvis det blir mange nye ankomster.

Utsjekk er kl.11 i juli, og kl.12 resten av året. Det er ofte mulig å få sen utsjekk - igjen er det bare å høre med oss om det er mulig.

Vi kommer veldig sent, er det mulig å sjekke inn?
Det er alltid mulig å sjekke inn! Vi har ikke døgnbemannet resepsjon men det er alltid en av oss i nærheten, om du kommer etter at resepsjonen er stengt er det bare å avtale innsjekkingen før ankomst eller ring når du tar av E18 mot Risør.
Hund og kjæledyr

Det er ikke lov å ha med hund eller andre dyr på hotellet, med mindre det er førerhund og da kun etter avtale. Beklager!
Vi vet at det ikke er populært blant dere med firebente venner, men vi har en del følsomme antikviteter, møbler og stoffer i suitene, og har dessverre opplevd for mange ganger at ting blir ødelagt av husdyr eller at det har vært plagsomt for andre gjester med bjeffing osv.

Parkering
Har hotellet egen parkering?
Vi har begrenset antall parkeringsplasser som kan leies til kr 150 per dag og må bestilles på forhånd. I tilfelle vi ikke har kapasitet er det 500m til en stor offentlig parkeringsplass på Tjenna.

Har dere ladestasjon til el-bil?
Vi har 7 ladestasjoner i sentrum, kun for hotellgjester.
Frokost og andre måltider
Når serveres frokost?
Fra kl. 8 - 10 på hverdager om sommeren.
Fra kl. 7 - 10 på hverdager resten av året.
Fra kl. 8- 11 i helgene hele året.

Kan man få frokost levert til suiten?
Ja, det koster kr 200 for å få en frokostkurv levert til suiten.
Ellers tilbyr vi frokost i vår restaurant Tollboden 1865.

Har dere middagsservering?
Vår restaurant Tollboden 1865 tilbyr “a la carte” meny. Er dere en stor gruppe, avtaler vi en satt meny på forhånd.

Fest, selskap og arrangement
Ta gjerne kontakt med oss for å planlegge ditt arrangement. Vi har flere muligheter både på Restaurant Tollboden 1865, Park Café og lukkede selskaper i våre suiter.

Hvis det er planlagt fest eller lignende arrangement i en av suitene, må det avtales med oss før ankomst av hensyn til andre gjester og naboer.
Spesialbehov, handikaprom, allergier osv.
Har dere barnesenger?
Ja, det er bare å gi beskjed før ankomst at dere trenger barneseng, evt. barnestol.

Har dere handikaprom/tilgjengelig rom?
Vi har en suite, Colin Archer -suiten, som er delvis tilpasset rullestolbrukere. Her det rampe til inngangsdøren og til terrassen, bred inngang til badet, handikaptoalett og høy seng.
Vi har også et rom på Tollboden, tilpasset rullestolbrukere. Vi har heis på Tollboden.

Har dere allergivennlige rom og alternativer for de med matallergier?
Vi har tre allergivennlige rom, vi ber gjester som har allergier å ta kontakt før ankomst for å sikre at de får en suite som er tilpasset deres allergier.

Vi setter veldig pris på å være informert om matallergier/intoleranser - vi har glutenfritt brød og laktosefri melk tilgjengelig, men om du har sterke allergier for eksempel til egg, nøtter, skalldyr, må hotellet informeres.

Vi kan også tilby vegetar og vegan alternativer etter ønske.
Svømmebasseng og velværebehandling
Har dere spa eller velværeavdeling?
Vi har ikke et spa-anlegg, men suitene “Gjestehuset” og “Konsulatet” har tilgang til et oppvarmet svømmebasseng.

Er svømmebasseng åpent for alle gjester?
Svømmebassenget i Storgata er kun til bruk av gjester som bor i suitene som ligger ved hagen, Konsulatet og Gjestehuset.

Hvis du er en del av en større gruppe som har leid flere suiter inkludert de ved hagen, så kan alle gjestene i selskapet disponere hagen og bassenget.

Har dere livvakt til svømmebassenget?
Vi har ikke livvakt, svømmebassenget brukes ved egen risiko og barn må ha med seg en ansvarlig voksen når de skal bade.
Røyking
Er det lov å røyke på hotellet?
Det er strengt forbudt å røyke inne i suitene, om vi oppdager at en gjest har røykt i suiten, belaster vi betalingskortet med et gebyr på kr 5.000 i etterkant.

Det er lov å røyke på din egen uteplass ved suiten, men vennligst ta hensyn til andre gjester som ikke røyker. Sneiper må legges i vann før de kastes, og må ikke kastes på bakken.

Generelle betingelser individuelle reservasjoner

Har du spørsmål?

T: +47 37 15 14 95
info@detlillehotel.no

Priser

Prisene varierer etter sesong, suite og antall personer. Du kan alltid sjekke pris og tilgjengelighet på nett.

Sjekk pris og tilgjenglighet

BESTILLING

Gjesten vil motta en bekreftelse på bestillingen via SMS eller mail. Det er 18 års grense på bestilling av overnatting. Hotellet forbeholder seg retten til å kansellere bookingen ved ankomst om gyldig legitimasjon ikke kan fremvises.  

INNSJEKK, UTSJEKK

Ved avbestilling pga statlige pålagte reiserestriksjoner, blir det ingen avbestillingsgebyr, og evt. innbetalt forskudd kan brukes mot en ny bestilling ellers blir pengene refundert inn 14 dager av skriftlig bekreftelse av avbestillingen.

Innsjekk fra kl. 16.00 i juli og august, kl. 15.00 resten av året.

Tidlig innsjekk kan være mulig og kan avtales med hotellet før ankomst.

Utsjekk før kl. 12.00 (kl. 11.00 om sommeren), sen utsjekk kan bestilles med forbehold om tilgjengelighet.

Pre-autorisasjon av kredittkort skal skje ved ankomst eller, og om annet ikke er avtalt skal oppgjør av rom, bar og romservice o.l. skje ved utsjekk.

AVBESTILLING/KANSELLERING

Ved ikke-fremmøte (No-show) – vil bekreftet rom/arrangement belastes 100 %.

Det kreves et forskudd på 30% for sommerbestillinger. Summen betalt på forskudd refunderes ikke ved avbestilling med mindre rommet blir leid til andre til den samme prisen i den samme perioden.

Avbestilling av bekreftet hotellrom i juni, juli og august må skje senest 3 døgn før avtalt ankomst. Hvis bekreftet hotellrom avbestilles mindre enn 3 døgn før avtalt ankomst – vil bekreftet pris bli belastet i sin helhet.

Avbestillingsfristen i perioden september - mai er kl. 18 dagen før.

Avbestilling av bekreftede skreddersydde pakker (inntil 5 rom og/eller inntil 5 personer) – må skje senest 4 uker før avtalt ankomst. Hvis bekreftet skreddersydd pakke avbestilles mindre enn 4 uker før avtalt ankomst – vil avtalt pris på pakken bli belastet med 80 %.

Alle våre suiter er røykfrie – vennligst benytt egne anviste røykeområder.

SKADE

Gjesten står selv økonomisk ansvarlig for eventuelle skader som påføres hotellsuite, inventar eller annet utstyr.

FORCE MAJEURE

Om hendelser som er utenfor vår kontroll slik som streik, brann, ekstrem vær og annet som gjør at oppholdet eller aktiviteten ikke kan gjennomføres, forbeholder vi oss retten til å kansellere oppholdet eller aktiviteten uten videre ansvar for å betale kompensasjon.

Generelt dårlig vær som er å anse som normalt for årstiden - er i seg selv ikke grunnlag for avbestilling og endrer ikke gjeldende avbestillingsregler.

FORSIKRING

Vi anbefaler alle våre gjester å tegne en avbestillingsforsikring hos eget forsikringsselskap som blant annet dekker avbestilling grunnet sykdom. I tillegg anbefaler vi alle våre gjester å ha gyldig reiseforsikring.

PRISER OG BETALING

Vi tar forbehold om prisendringer som følge av økte kostnader på innkjøp, tjenester, valuta, økte skatter og avgifter eller andre forhold som er styrt av eksterne parter.

Vi etterstreber oss å være kontantfrie og vi oppfordrer våre gjester til å benytte elektroniske betalingsløsninger. Som forbruker og vår gjest vil dette være en trygg måte å reise på.  

Vi oppfordrer til betaling med kredittkort, bankterminal er tilgjengelig – og våre hoteller aksepterer MasterCard, Visa og American Express. Det er kun norsk valuta – NOK som aksepteres ved kontant oppgjør. Sjekker eller reisesjekker aksepteres ikke.  

En eventuell kreditt skal alltid være avtalt og akseptert i forkant. Betalingsbetingelser ved innvilget kreditt er netto pr 10 dager.

FORHÅNDSBETALING

Vi forbeholder oss retten til å be om forhåndsbetaling. For bestillinger i juli og august, og enkelte perioder utenom, må et forskudd på 30% av totalsummen innbetales før å sikre bestillingen.

Ved avbestilling vil forskuddet refunderes hvis rommene blir utleid til andre i sen samme perioden til den samme prisen.

DOMSTOL

All uenighet mellom partene i denne avtalen som ikke blir løst uten domstol – vil saken bli ført for en lokal norsk rett og dets avgjørelse vil være endelig.

BÅTTURER OG ANDRE OPPLEVELSER

Vi tar forbehold om endring eller kansellering av turer med våre samarbeidspartnere på grunn av dårlig vær, uforutsette hendelser med utstyr eller mannskap. Evt. endret rute eller program på grunn av værforhold gir ikke grunnlag for refusjon.    

Alle turer med båt eller sykkel er på egen risiko.

Medbrakt utstyr på båttur – som kamera, mobiltelefoner, vesker, smykker, briller o.l. tas med på egen risiko.


Generelle betingelser gruppebestillinger

Ta kontakt for å diskutere din gruppebestilling for 5 eller flere rom/suiter.

T: +47 37 15 14 95
info@detlillehotel.no

BESTILLING, ENDRING OG AVBESTILLING 

Alle bestillinger, endringer og avbestillinger skal skje skriftlig.

For å sikre kvaliteten på arrangement, må bestillingen være skriftlig bekreftet fra vår side – før informasjon kan sendes ut til øvrige deltakere. 

Ved gruppebestilling skal navneliste, program, kontaktinformasjon på leder av gruppen, eventuelle allergier og spesielle behov sendes til hotellet senest 1 uke før arrangementet starter. 

Ved bestilling for grupper på 5 rom/suiter alternativt 5 personer eller mer - vil et a-konto beløp på 30 % av et stipulert totalbeløp bli fakturert ved bekreftelse av arrangementet.  

AVBESTILLINGSBETINGELSER FOR GRUPPER OVER 5 ROM/SUITER  

BETALING

-       Mer enn 60 dager før arrangementets dato 

Ingen vederlag

-       Mellom 60 og 30 dager før arrangementets dato

50 % av totalsum

-       Mellom 30 og 20 dager før arrangementets dato

80 % av totalsum

-       Kortere enn 20 dager før arrangementets dato

100 % av totalsum

 

BETINGELSER FOR REDUKSJON AV ANTALL ROMDØGN

BETALING

-       Mer enn 60 dager før arrangementets dato 

Ingen vederlag

-       Mellom 60 og 30 dager før arrangementets dato

50 % av totalsum

-       Mellom 30 og 20 dager før arrangementets dato

80 % av totalsum

-       Kortere enn 20 dager før arrangementets dato

100 % av totalsum

En økning av antall rom og deltagere må alltid være avtalt med og bekreftet av hotellet minimum en uke i forkant av arrangementet.  

Ved ikke-fremmøte (No-show) – vil bekreftede rom/arrangement belastes 100%. 

BUY OUT

Ved booking av 80% av hotellet eller mer, forbeholder hotellet seg retten til å at hele hotellet må kjøpes ut.

REDUKSJON AV MÅLTIDER

Reduksjon eller avbestilling av måltider senere enn 14 dager forut for arrangementsstart, vil bli fakturert til full kost. Alle endringer må sendes skriftlig til hotellet.

INNSJEKK OG UTSJEKK

Innsjekk mellom kl. 15.00 og kl. 23.00. Innsjekk etter kl. 23.00 må avtales.   

Utsjekk før kl. 12.00 – senere utsjekk må avtales. 

Alle våre suiter er røykfrie.

SKADE

Arrangør står økonomisk ansvarlig for eventuelle skader på hotellrom, inventar eller annet utstyr forårsaket av gjesten.

FORCE MAJEURE 

Om hendelser som er utenfor vår kontroll slik som streik, brann, ekstremvær og annet som gjør at oppholdet eller aktiviteten ikke kan gjennomføres, forbeholder vi oss retten til å kansellere oppholdet eller aktiviteten uten videre ansvar for å betale kompensasjon.

Generelt dårlig vær som er å anse som normalt for årstiden er i seg selv ikke grunnlag for avbestilling og endrer ikke gjeldende avbestillingsregler. 

COVID-19

Om oppholdet/arrangementet må avbestilles på grunn av statlige pålagte reiserestriksjoner i forbindelse med den COVID-19 pandemien, blir evt. innbetalt forskudd tilbakebetalt innen 14 dager av mottakelse av skriftlig bekreftelse.

Avbestilling på grunn av sykdom må dekkes av deltakerens egen forsikring.

FORSIKRING

Vi anbefaler alle våre gjester å tegne en avbestillingsforsikring hos eget forsikringsselskap som blant annet dekker avbestilling grunnet sykdom. I tillegg anbefaler vi alle våre gjester å ha gyldig reiseforsikring.

PRISER OG BETALING

Arrangør (bestiller) er ansvarlig for deltagerregninger (bar, restaurant o.l.) som ikke blir betalt.

Vi etterstreber oss å være kontantfrie og vi oppfordrer derfor alle våre gjester til kun å benytte elektroniske betalingsløsninger. Som forbruker og vår gjest vil dette være en trygg måte å reise på. Vi oppfordrer til betaling med kredittkort, bankterminal er tilgjengelig – og våre hoteller aksepterer MasterCard, Visa og American Express. Det er kun norsk valuta – NOK som aksepteres ved kontantoppgjør. Sjekker eller reisesjekker aksepteres ikke.    

Vi tar forbehold om prisendringer som følge av økte kostnader på innkjøp, tjenester, valuta, økte skatter og avgifter eller andre forhold som er styrt av eksterne parter. 

En eventuell kreditt skal alltid være avtalt og akseptert i forkant. Betalingsbetingelser ved innvilget kreditt er netto pr 10 dager.