Si hei!

Takk! Vi tar kontakt fortest mulig!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
En bil på veien til RisørEn bil på veien til Risør

Risør er nærmere en du tror

Les mer
Du er her:

Kontakt oss

Det Lille Hotel
Storgata 5
4950 Risør

T: +47 37 15 14 95
info@detlillehotel.no

Chat med oss

Takk! Vi svarer fortest mulig!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Med bil

Risør er en kort stykke av E18 mellom Oslo og Stavanger, ca. 2,5t fra Oslo og 1,5t til Kristiansand.

Vi har parkering bak resepsjonen i Storgata, og suitene i Buvika har egen parkering.

Det er ladestasjon til elbil i parkeringen ved resepsjonen (kr 150 pr lading).

Med buss

Det er bra bussforbindelser fra storbyene til Risør, både med Nor-Way bussekspress og Vy.

Vi anbefaler «Konkurrenten» tjenesten av Nor-Way fordi de har korresponderende tilbringerbuss fra holdeplassen på E18 til Risør sentrum.

Se www.konkurrenten.no for å bestille.

Med tog

Man kan ta toget fra Oslo eller Stavanger til Gjerstad som er en halv time unna Risør sentrum med bil. Vi bestiller gjerne taxi hvis dere kommer med tog.

Med båt

Risør gjestehavn ved Strandgata er kort gangavstand fra hotellet, og det er også mulig for båter å ligge i indre havn.

Trykk her for for informasjon om Risør gjestehavn.

Ofte stilte spørsmål
Innsjekk/utsjekk
Når er Innsjekk/utsjekk?
Innsjekking er fra kl.15.00 i resepsjonen, Storgata 5. Det kan være mulig å sjekke inn kl.14.00, det er bare å høre med resepsjonen før ankomst. Om sommeren, spesielt i juli, er innsjekk i utgangspunkt kl.16.00 - det er fordi det tar ganske lang tid å vaske en suite, og våre rengjøringspersonale må ha nok tid hvis det blir mange nye ankomster.

Utsjekk er kl.11 i juli, og kl.12 resten av året. Det er ofte mulig å få sen utsjekk - igjen er det bare å høre med oss om det er mulig.

Vi kommer veldig sent, er det mulig å sjekke inn?
Det er alltid mulig å sjekke inn! Vi har ikke døgnbemannet resepsjon men det er alltid en av oss i nærheten, om du kommer etter at resepsjonen er stengt er det bare å avtale innsjekkingen før ankomst eller ring når du tar av E18 mot Risør.
Parkering
Har hotellet gratis parkering?
Vi har begrenset antall parkeringsplasser, men vi prøver å ordne plass til alle selv om det kan være trangt om sommeren. I tilfelle vi har ikke kapasitet er det 500m til en stor offentlig parkeringsplass på Tjenna.

Har dere ladestasjon til el-bil?
Vi har en ladestasjon, kun for hotellgjester. Vi tar kr 150 for lading over natt.
Frokost og andre måltider
Når serveres frokost?
Frokosten serveres fra kl.7 - 10 mandag til fredag, fra 8 - 11 på lørdag og fra 08.30 - 12 på søndag.

Kan man få frokost levert på rommet?
Vi tilby en flott frokostkurv, levert på døren på et tidspunkt avtalt med dere. Den må bestilles senest kvelden før.

Har dere middagsservering?
Vi har ikke restaurant med “a la carte” meny, men det er mulig å bestille middag i privat selskap, med egen kokk og servitører og en meny som er skreddersydd etter deres ønsker.

Ellers kan du bestille et flott skalldyrfat levert på rommet, til kr 750, eller en spekemattallerken koster kr. 595.
Hund og kjæledyr

Det er ikke lov å ha med hund eller andre dyr på hotellet, med mindre det er førerhund og da kun etter avtale.
Spesialbehov, handikaprom, allergier osv.
Har dere handikaprom/tilgjengelig rom?
Vi har en suite, Colin Archer -suiten, som er delvis tilpasset rullestolbrukere. Her det rampe til inngangsdøren og til terrassen, bred inngang til badet, handikaptoalett og høy seng.

Har dere allergivennlige rom og alternativer for de med matallergier?
Vi har tre allergivennlige rom, vi ber gjester som har allergier å ta kontakt før ankomst for å sikre at de får en suite som er tilpasset deres allergier.

Vi setter veldig pris på å være informert om matallergier/intoleranser - vi har glutenfritt brød og laktosefri melk tilgjengelig, men om du har sterke allergier for eksempel til egg, nøtter, skalldyr, må hotellet informeres.

Vi kan også tilby vegetar og vegan alternativer etter ønske.
Svømmebasseng og velværebehandling
Har dere spa eller velværeavdeling?
Vi har ikke et spa-anlegg men vi har et behandlingsrom der vi tilby massasjebehandling og innpakninger, du kan også bestille massasjebehandling i din egen suite. Suitene “Gjestehuset” og “Konsulatet” har også tilgang til et oppvarmet svømmebasseng.

Er svømmebasseng åpent for alle gjester?
Svømmebassenget i Storgata er kun til bruk av gjester som bor i suitene som ligger ved hagen. Grunnen til det er at det er veldig forstyrrende for gjestene som bor i disse suitene hvis alle skal bruke hagen og bassenget.

Hvis du er en del av en større gruppe som har leid flere suiter inkludert de ved hagen, så kan alle gjestene i selskapet disponere hagen og bassenget.

Har dere livvakt til svømmebassenget?
Vi har ikke livvakt, svømmebassenget brukes ved egen risiko og barn må ha med seg en ansvarlig voksen når de skal bade.
Røyking
Er det lov å røyke på hotellet?
Det er strengt forbudt å røyke inne i suitene, om vi oppdager at en gjest har røykt i suiten, belaster vi betalingskortet med et gebyr på kr 5.000 i etterkant.

Det er lov å røyke på din egen uteplass ved suiten, men vennligst ta hensyn til andre gjester som ikke røyker. Sneiper må legges i vann før de kastes, og må ikke kastes på bakken.