Si hei!

Takk! Vi tar kontakt fortest mulig!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
En bil på veien til RisørEn bil på veien til Risør

Risør er nærmere en du tror

Les mer

Kontakt oss

Det Lille Hotel
Strandgata 10
4950 Risør

T: +47 37 15 14 95
info@detlillehotel.no

Takk! Vi svarer fortest mulig!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Med bil

Risør er en kort stykke av E18 mellom Oslo og Stavanger, ca. 2,5t fra Oslo og 1,5t til Kristiansand.

Vi har parkering i Storgata 5 (kr150 per døgn), og i Strandgata ved Tollboden (kr150 per døgn). Vi har også 7 ladeplasser til sammen i sentrum.

Suitene i Buvika har egen gratis parkering, ingen lademulighet.

Med buss

Det er bra bussforbindelser fra storbyene til Risør, både med Nor-Way bussekspress og Vy.

Vi anbefaler «Konkurrenten» tjenesten av Nor-Way fordi de har korresponderende tilbringerbuss fra holdeplassen på E18 til Risør sentrum.

Se www.konkurrenten.no for å bestille.

Med tog

Man kan ta toget fra Oslo eller Stavanger til Gjerstad som er en halv time unna Risør sentrum med bil. Vi bestiller gjerne taxi hvis dere kommer med tog.

Med båt

Risør gjestehavn ved Strandgata er kort gangavstand fra hotellet, og det er også mulig for båter å ligge i indre havn.

Trykk her for for informasjon om Risør gjestehavn.

-->
Ofte stilte spørsmål
Innsjekk/utsjekk
Når er Innsjekk/utsjekk?
Innsjekking er fra kl.15.00 i resepsjonen vår i Tollboden, Strandgata 10. Det kan være mulig å sjekke inn kl.14.00 dersom rommet er klart, det er bare å høre med resepsjonen før ankomst. Om sommeren, spesielt i juli, er innsjekk i utgangspunkt kl.16.00 - det er fordi det tar ganske lang tid å vaske en suite, og vårt rengjøringspersonale må ha nok tid hvis det blir mange nye ankomster.

Utsjekk er kl.11 i juli, og kl.12 resten av året. Det er ofte mulig å få sen utsjekk - igjen er det bare å høre med oss om det er mulig.

Vi kommer veldig sent, er det mulig å sjekke inn?
Det er alltid mulig å sjekke inn! Vi har ikke døgnbemannet resepsjon men det er alltid en av oss i nærheten, om du kommer etter at resepsjonen er stengt er det bare å avtale innsjekkingen før ankomst eller ring når du tar av E18 mot Risør.
Hund og kjæledyr

Det er ikke lov å ha med hund eller andre dyr på hotellet, med mindre det er førerhund og da kun etter avtale. Beklager!
Vi vet at det ikke er populært blant dere med firebente venner, men vi har en del følsomme antikviteter, møbler og stoffer i suitene, og har dessverre opplevd for mange ganger at ting blir ødelagt av husdyr eller at det har vært plagsomt for andre gjester med bjeffing osv.

Parkering
Har hotellet egen parkering?
Vi har begrenset antall parkeringsplasser som kan leies til kr 150 per dag og må bestilles på forhånd. I tilfelle vi ikke har kapasitet er det 500m til en stor offentlig parkeringsplass på Tjenna.

Har dere ladestasjon til el-bil?
Vi har 7 ladestasjoner i sentrum, kun for hotellgjester.
Frokost og andre måltider
Når serveres frokost?
Fra kl. 8 - 10 på hverdager om sommeren.
Fra kl. 7 - 10 på hverdager resten av året.
Fra kl. 8- 11 i helgene hele året.

Kan man få frokost levert til suiten?
Ja, det koster kr 200 for å få en frokostkurv levert til suiten.
Ellers tilbyr vi frokost i vår restaurant Tollboden 1865.

Har dere middagsservering?
Vår restaurant Tollboden 1865 tilbyr “a la carte” meny. Er dere en stor gruppe, avtaler vi en satt meny på forhånd.

Fest, selskap og arrangement
Ta gjerne kontakt med oss for å planlegge ditt arrangement. Vi har flere muligheter både på Restaurant Tollboden 1865, Park Café og lukkede selskaper i våre suiter.

Hvis det er planlagt fest eller lignende arrangement i en av suitene, må det avtales med oss før ankomst av hensyn til andre gjester og naboer.
Spesialbehov, handikaprom, allergier osv.
Har dere barnesenger?
Ja, det er bare å gi beskjed før ankomst at dere trenger barneseng, evt. barnestol.

Har dere handikaprom/tilgjengelig rom?
Vi har en suite, Colin Archer -suiten, som er delvis tilpasset rullestolbrukere. Her det rampe til inngangsdøren og til terrassen, bred inngang til badet, handikaptoalett og høy seng.
Vi har også et rom på Tollboden, tilpasset rullestolbrukere. Vi har heis på Tollboden.

Har dere allergivennlige rom og alternativer for de med matallergier?
Vi har tre allergivennlige rom, vi ber gjester som har allergier å ta kontakt før ankomst for å sikre at de får en suite som er tilpasset deres allergier.

Vi setter veldig pris på å være informert om matallergier/intoleranser - vi har glutenfritt brød og laktosefri melk tilgjengelig, men om du har sterke allergier for eksempel til egg, nøtter, skalldyr, må hotellet informeres.

Vi kan også tilby vegetar og vegan alternativer etter ønske.
Svømmebasseng og velværebehandling
Har dere spa eller velværeavdeling?
Vi har ikke et spa-anlegg, men suitene “Gjestehuset” og “Konsulatet” har tilgang til et oppvarmet svømmebasseng.

Er svømmebasseng åpent for alle gjester?
Svømmebassenget i Storgata er kun til bruk av gjester som bor i suitene som ligger ved hagen, Konsulatet og Gjestehuset.

Hvis du er en del av en større gruppe som har leid flere suiter inkludert de ved hagen, så kan alle gjestene i selskapet disponere hagen og bassenget.

Har dere livvakt til svømmebassenget?
Vi har ikke livvakt, svømmebassenget brukes ved egen risiko og barn må ha med seg en ansvarlig voksen når de skal bade.
Røyking
Er det lov å røyke på hotellet?
Det er strengt forbudt å røyke inne i suitene, om vi oppdager at en gjest har røykt i suiten, belaster vi betalingskortet med et gebyr på kr 5.000 i etterkant.

Det er lov å røyke på din egen uteplass ved suiten, men vennligst ta hensyn til andre gjester som ikke røyker. Sneiper må legges i vann før de kastes, og må ikke kastes på bakken.